superb facelift

Extinct fires still smoldering and all understood how important it is not to stop all well aware that the zithromax side effects are no longer afraid, and Zithromax cope with inflammation as vsegoda happened under similar conditions.

Modernejší vzhľad v štýle novej korporátnej identity je len jednou časťou modernizácie. Automobilka vynovenej vlajkovej lodi značky pribalila na cestu aj pár ďalších noviniek.

Škoda predstaví omladenú verziu Superbu na aprílovom autosalóne v Šanghaji. Chcela, aby sa to udialo ako prekvapenie, ale, poznáte to. Dnes je podoba známa zväčša vopred. Superb získal kompletne novú prednú časť s inak tvarovanými svetlometmi, jednoduchším tvarom masky chladiča a loga, ktoré sú základom novej rodinnej identity. Upravená bola aj kapota, ale to skôr v súvislosti so zmenenými svetlami, kde tentoraz po prvý raz môžu byť príplatkové bi-xenónové svetlomety s tmavým pozadím a denným svietením z diód. Je zaujímavé, že dizajn nevsádza na nízke predné svetlomety, ale zostáva verný skôr vyšším, vďaka ktorým auto pôsobí o niečo väčším dojmom. Nárazník tvarom pripomína menšiu Octaviu. Vzadu sú úplne prepracované svetlá s výraznou vnútornou grafikou s troma pruhmi diód v tvare tradičného písmena C. V kombinácii  s novým zadným nárazníkom  pôsobí auto naozaj atraktívnejšie a so starším modelom si vynovený model nepomýlite. Kombi verzia zostala viac verná svojmu pôvodnému tvaru a oveľa viac ako čokoľvek iné pripomína novú Octaviu Combi.

 

 

SuperB

 

 

Zmeny aj v interiéri a vo výbave
Nové materiály a dekory, až deväť rôznych kombinácií troj a štvorramenného volantu. To sú hlavné zmeny vo vnútri. Najvyšší stupeň výbavy Laurin & Klement teraz možno objednať vo farebnej kombinácii hnedej a béžovej Ivory, koľko ľudí si to objedná, nevedno. Novinkou je možnosť ovládať sedadlo spolujazdca vpredu elektricky zo zadného miesta. Nechýbajú okrem iného lakťová opierka s jumbo boxom, množstvo odkladacích priestorov, voliteľná mezipodlážka, uzatvárateľné schránky za podbemi v kufri, háčiky na tašky, upevňovacie oká, sieťkový program…

SuperB

Výbava obsahuje napríklad samočinné parkovanie Automatic Parking Assistent vo verzii 2.0, ktorý okrem pozdĺžneho vychádzania z medzery stojacich áut zvládne aj priečne parkovanie. Okrem toho sa ponúka elektrické strešné okno s integrovanými solárnymi článkami (Superb), elektricky ovládanú panoramatickú strechu (Superb Combi), bezkľúčové zamykanie a štartovanie Kessy, klimatizáciu a štyri audiosystémy, respektive multimediálne navigácie. Vrcholom ponuky je systém Columbus s farebnou dotykovou obrazovkou os uhlopriečkou 6,5“ a integrovaným pevným diskom s kapacitou 30 GB.

Štandardom je okrem ESP tiež brzdový asistent. Za príplatok sa dajú objednať asistenčné systémy, ktoré varujú vodiča pred únavou, ako asistent rozjazdu do kopca. Od výbavy Elegance sa sériovo dodáva kontrola tlaku v pneumatikách.


Do batožinového priestoru sedano-liftbacku s zmestí 595 až 1700 litrov, v prípade kombi verzie je to 633 až 1 865 litrov. Výklopné zadné dvere TwinDoor dostali zlepšené ovládanie s jednoduchšou obsluhou. Piate dver sa otvárajú podobne ako u predchodcu v režime sedan (iba veko kufra), alebo liftback (celé dvere aj s oknom), po novom však má každý z nich vlastné ovládacie tlačidlo.

Menej smädné pohonné jednotky
Motory Superbu sú až o 19 % úspornejšie, hoci sa prakticky nezmenili. Zásluhu na znížení spotreby má systém štart-stop s rekuperáciou brzdnej energie. Budú ho mať v EÚ všetky naftové verzie ako aj základný zážihový motor 1,4 TSI/92 kW s preplňovaním. Najúspornejší model GreenLine má v kombinovanom režime spotrebovať iba 4,2 litra nafty na sto kilometrov. Zmeny nastali aj v prípade pohonu 4x4. Turbodiesel 2.0 TDI (103 kW/140 k) bude vo verzii 4x4  spolupracovať s priamo radenou manuálnou prevodovkou, výkonnejšia verzia 125 kW (170 k) dostane šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. Na európskych trhoch sa má modernizovaný Superb objaviť koncom júna. Ceny zatiaľ Škoda nezverejnila. Možno sa ich dozvieme práve v predvečer šanghajského autosalónu, 19. apríla.

Superb sa vyrába od roku 2001. Prvú generáciui (B5, facelift 2006) navrhl designér Dirk van Braeckel, v priebehu siedmych rokov sa vyrobilo celkom 136 068 kusov. V tom čase to bol štvrtý modelový rad. Druhá generácia (B6) z pera Thomase Ingenlatha vyrolovalo v roku 2008 ako sedano-liftback, o rok neskôr sa pridalo kombi a začal sa export do Číny. Celkom vzniklo 363 932 vozideiel . Túto verziu finalizoval Jens Manske. Pod tohtoročnú modernizáciu sa podpísal súčasný šéfdesignér Jozef Kabaň.

SuperB

zdroj:  podkapotou.zoznam.sk

 

 

 

 

 

ask banner forum

 

 

Reklama

 

imgres1

logonove1

valachovic 120x90.jpg

autofolie zuzi logo

gif20180x180oktober202012

auto123 logo