Škoda nám predstavila nový model pretekárskej Fabie, homologovanej do kategórie R2. S výkonom 180 koní a cenou 62 000 eur sa postaví na štartové polia po boku silnejšej a úspechy žnúcej S2000.

Škodu Fabia R2 vyvinula špecializovaná firma Impromat Car po dvoch rokoch vývoja a testovania, práce však prebiehali v úzkom prepojení so športovým oddelením mladoboleslavskej značky. Vozidlo vychádza zo sériovej Fabie, no väčšina komponentov bola vymenená a technika patrične priostrená. Zmenil sa podvozok, zavesenie náprav, výfuk, elektronika, prevodovka a samozrejme... i motor.

Atmosféricky plnený agregát s objemom 1,6-litra dosahuje najvyšší výkon 132 kW (180 k) pri 7 500 ot./min. (!) a krútiaci moment 194 Nm vrcholiaci pri 5 500 otáčkach. Elektronika pochádza z Magneti-Marelli, sekvenčná päťstupňová prevodovka od špecialistu Sadev. Sila prúdi na kolesá prednej nápravy, taktiež karoséria neprešla takmer žiadnymi úpravami, nakoľko kategória R2 sa s podobnými zásahmi veľmi nekamaráti (ide najmä o zväčšovanie rozchodu kolies, ktoré by sa úzkej a vysokej Fabii celkom zišlo). Nové sú tak len spätné zrkadlá, nasávanie nad čelným sklom, spony na kapotách, odľahčené disky kolies, výfuk a s ním aj „vyrezaný“ nárazník a bojové pomaľovanie.

Špeciál určený týmom s menším finančným zázemím je doplnený všetkou potrebnou bezpečnostnou výbavou nutnou pri športových podujatiach kategórie R2, pre ktorú bola Fabia homologovaná podľa predpisov FIA vo februári tohto roka.

Do interiéru sa nasťahovala bezpečnostná klietka, hasiaci prístroj a špeciálne sedadlá, všetko ostatné z prvkov komfortnej výbavy ako i ostatných zbytočností bolo nemilosrdne povyhadzované von.

Škoda Fabia R2 sa prvýkrát ukázala na minuloročnej Rally Bohemia a Barum Czech Rally ako „predjazdec“. Po boku heroickej, ale drahej Fabie S2000 poskytne tímom profesionálne náradie, za pomerne rozumnú sumu 62 tisíc eur.

ask banner forum

 

 

Reklama

 

imgres1

logonove1

valachovic 120x90.jpg

autofolie zuzi logo

gif20180x180oktober202012

auto123 logo